top of page
תמונת הסופר/תNatural 2 Me

דאודורנט טבעי לעומת דאודורנט קונבנציונאלי

עודכן: 11 בפבר׳ 2021

מה זה דאודורנט?

דיאו = נגד

אודורנט = ריח

דאודורנט הוא חומר שנוגד ריח. תפקיד הדאודורנט הוא להעניק לנו ריח נעים, שיכסה את הריח החומצי החריף שנוצר מהגוף שלנו. לזיעה עצמה אין ריח. כאשר אנחנו מזיעים נוצרת סביבה חומצית. החיידקים אוהבים סביבה חומצית, הם מפרקים את הזיעה לחומרים אורגנים וזה בעצם מה שיוצר את הריח של הזיעה.


לזיעה בגוף יש 2 תפקידים עיקריים:

1) לצנן/ לקרר אותנו - הזיעה היא מנגנון אבולוציוני, מנגנון צינון, שבזכותו אנחנו מצליחים לשרוד. כאשר חם לנו ואנחנו מזיעים, הזיעה לא מקררת אותנו, אך כשהיא מתאדה אנחנו מתקררים.


2) הדרך של הגוף להוציא פסולת - הגוף שלנו מנצל כל פתח אפשרי להוצאת פסולת. הפסולת יוצאת גם דרך הזיעה. אם הגוף לא יצליח להוציא את הפסולת החוצה, יצטברו רעלים בגוף שיגרמו להמון נזק.


בקוסמטיקה הקונבנציונאלית - על מנת למנוע ריח של זיעה, עוצרים את הזיעה ע"י מלחי אלומיניום. אם אין זיעה, לא תיווצר סביבה חומצית, לא יגיעו חיידקים וכך בעצם לא יהיה לנו ריח של זיעה.

האלומיניום היא מתכת רעילה ומזיקה בעיקר למערכת העצבים. בנוסף האלומיניום מכווץ ומייבש את נקבוביות הזיעה (יתר על המידה) וכתוצאה מכך גורם לתגובה אלרגית.

מכיוון שחוסמים את יציאת הזיעה, הגוף לא מצליח להוציא את הפסולת החוצה והרעלים מצטברים אצלנו בגוף וגורמים לנזק.


חומר נוסף שקיים בדאודורנט הקונבנציונאלי - פארבנים. פארבנים הם חומרים משמרים שיש להם מולקולה מאוד דומה לאסטרוגן. כאשר הפארבן נכנס לזרם הדם, הגוף מתבלבל. הוא חושב שהוא אטסרוגן. הפארבן מתיישב על הקולטנים של האסטרוגן (בשלב הזה הגוף עדיין לא מבין שעשה טעות), הוא שולח סיגנלים מזוייפים (כי הוא לא אסטרוגן) וכשהגוף כבר מבין שעשה טעות מאוחר מדי. נוצרים שיבושים הורמונליים.


קוסמטיקה טבעית

הקוסמטיקה הטבעית מאמינה בדרך שהולכת עם הגוף. בקוסמטיקה הטבעית נותנים לזיעה לצאת החוצה, לא חוסמים אותה. ועל מנת שלא יווצרו חיידקים, בסביבה החומצית, שיהפכו את הזיעה לחומר אורגני ויגרמו לריח רע, אנחנו הופכים את הסביבה בבית השחי, לסביבה בסיסית (ע"י שימוש בסודה לשתיה, אבץ וכד'). החיידקים לא יכולים להתקיים בסביבה בסיסית, לא יהיה מי שיפרק את הזיעה לחומרים אורגניים מסריחים, וכך אנחנו מונעים את הריח הרע.

כמובן שהדאודורנט הטבעי חלש יותר מהדאודורנט הסינטטי, אבל הוא הרבה הרבה יותר בריא. במידה ומישהו מרגיש חוסר נוחות, ניתן למרוח את הדאודורנט מספר פעמים ביום. הדאודורנט הטבעי לא מגרה את העור. משתמשים בחומרים טבעיים - חמאת שיאה, שמן קוקוס, שמנים אתרים.


ברגע שמתרגלים לדאודורנט הטבעי, אי אפשר לחזור אחורה.


דאודורנט טבעי






159 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page