top of page

תינוקות

כשתינוקות נולדים, הם נחשפים להמון רעלים וכימיקלים, החל מחומרים שמופצים באוויר כגון בשמים שיש על אנשים, מבשמי אוויר שיש בהמון מקומות ומכילים ריחות סינטטים, ועד לחומרים שהתינוקות מגיעים עמו במגע על העור כמו סבונים, משחות, קרמים וכד'


כמובן שאי אפשר לנטרל לחלוטין את התינוק מהעולם ולשים אותו בבועה, אך כדאי ורצוי להחליף את אותם חומרים מזיקים לחומרים ידידותיים הרבה יותר לגוף התינוק.


בואו נדבר על חבילות הלידה שמקבלים... בדר"כ הן מכילות סבון לגוף, שמן תינוקות, קרם גוף, טלק וכו'...


סבון/ שמפו - הסבונים הקונבנציונאלים מכילים SLS, SLES (וכל האחים שלו...), מסיר שומנים חזק ביותר (משמש להסרת השומנים במוסכים), הסבונים מסירים את הסבום (שכבת השומן הטבעית של העור) של התינוק. הסבום תפקידו להגן על העור מחדירה של פתוגניים (חיידקים, פטריות וכד') שונים.


שמן תינוקות - בעבר היה נפוץ הרבה יותר, אך היום יש מודעות גבוהה ולכן משתמשים בו פחות. שמן תינוקות, ואזלין שמן מינראלי ודומיו, הם תוצרים של נפט.


טלק - הטלק שנמכר בחנויות מעורבב עם חומרים שונים והתערובת שנוצרת ידוע כמסרטנת ומייבשת את העור.


קרם החתלה - כל הקרמים הקונבנציונאלים מכילים משמרים. בדר"כ משמרים חזקים מאוד כגון פארבנים, על מנת לשמור על אורך חיי מדף ארוכים (אחרת לא ישתלם להם כלכלית...).

פארבנים מונעים התפשטות חיידקים אך גורמים לאלרגיות, גירויים בעור והמון מחלות שונות.



מה רצוי לעשות?


- לא חייבים לסבן את התינוק על בסיס יומי. במידה וממש רוצים ניתן להשתמש בסבון טבעי ללא SLS כמו סבון סלק.


- ניתן למלא אמבט ולשים בתוך גרב נקיה שיבולת שועל (קוואקר), הקוואקר מרגיע את העור (גם לילדים עם אטופיק דרמטיטיס), ועם הגרב ניתן לסבן את התינוק.


- רוצים למרוח על התינוק שמן, ניתן למרוח אותו בשמן עיסוי לתינוק שמכיל שמנים צמחייים בכבישה קרה, מזינים את העור ולא מזיקים לעור. הבונוס במריחה הוא שהמגע יוצר קרבה בין ההורה לתינוק, העיסוי עצמו מרגיע מאוד את התינוק ומאפשר לו לישון שינה מתוקה.


- קרם החתלה - רצוי להשתמש בקרם החתלה טבעי, שמכיל שמנים צמחיים שמרגיעים את העור, מזינים את העור, לא גורמים לגירויים בעור.


- טיפול בקשקשת שעל עור התינוק - ניתן למרוח סקוואלן נקי על הקרקפת.

סקוואלן (מופק שמן זית) מדמה את הסבום הטבעי של העור, מרכך אותו וועוזר לקשקשת ליפול.




43 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page