top of page

אטופיק דרמטיטיס

עודכן: 7 באפר׳ 2021

אטופיק דרמטיטיס אני יכולה לכתוב פה מההיבט הנטורופתי, אבל הפעם אני בוחרת לכתוב מההיבט האימהי.

בתור אמא ל 4 בנים, כאשר 3 מתוכם סובלים מאטופיק דרמטיטיס, ניסיתי הכל וחוויתי הכל. התחלתי את לימודי מתוך רצון להבין איך לטפל בילדים שלי בדרך הטבעית.


לצערי רופאי העור נותנים מיד סטרואידים. אז נכון, הם עוזרים לגרד באותו רגע, אבל מה הלאה?.... אי אפשר לחיות כל החיים על סטרואידים... הם לא באמת מטפלים בבעיה. זה רק פלסטר, ואם כבר פלסטר אני מעדיפה שיהיה טבעי.


אז יש כמה כללים שמאוד חשוב להקפיד עם ילדים שסובלים מאטופיק דרמטיטיס. - כל הבגדים, מצעים, סדינים, תחתונים וכד' חייבים להיות רק 100% כותנה. בשום פנים ואופן לא צמר או כל סוג בד אחר מכותנה. שמיכות ללא נוצות! - כביסה - רק היפואלרגני - חייבים להיות תמיד בסביבה קרירה, להשתדל שלא יזיעו - לגזור ציפורניים לעיתים קרובות (במידה ויגרדו, שלא יפצעו את עצמם) - סבון: רק סבון ללא SLS (חשוב ביותר!!!). אני משתמשת בסבון סלק מתוק על הילדים שלי ורואה שינוי מדהים בעור שלהם. - הגוף חייב להיות עם לחות כל הזמן. כל יום למרוח אותם בקרם גוף שלא אוטם נקבוביות, מאפשר לעור לנשום ויחד עם זאת מקל על הגרד.


בתפריט: רצוי להעשיר את הארוחה בקרטונאידים - גזר, ברוקולי, בטטה, דלעת


אטופיק דרמטיטיס, בניגוד לפסוריאזיס יכול לעבור בשלב מסויים. ישנן תקופות שהאקזמה מתפרצת בתדירות גבוהה יותר, וישנן תקופות בהן היא ברגיעה.


בדלקת עור אטופית מערכת החיסון מופעלת מול חומר תקין, שלא אמור להפוך לאלרגיה ובשל טעות בזיהוי של מערכת החיסון, הגוף תוקף אותו.

הגוף יכול להיחשף לאותו חומר במשך שנים, ופתאום הגוף יתבלבל ויחשוב שמדובר בפולש ואז תתפתח אלרגיה, דלקת. המערכת תוקפת אותו בטעות ויוצרת דלקת.


לאנשים שסובלים מאטופיק דרמטיטיס, יש נטיה לגירוד יותר מאנשים רגילים. אם הם יפסיקו לגרד יש סיכוי שהמחלה תעבור, אך מכיוון שהגרד הוא נוראי קשה מאוד להפסיק ואז נוצר גלגל של גרד גירוד.


הפתרון בקוסמטיקה הטבעית הוא הרגעת הגרד ע"י משחות/ קרמים. בכל פעם שמגרד תמרחו את הקרם. לאט לאט יפסיק לגרד והדלקת תחלוף.


נכון להיום, אני מצליחה להשתלט עם האטופיק דרמטיטיס של הילדים שלי במידה והוא מתפרץ, ללא שום סטרואידים.

ניתן להכין קרם/ משחה/ שמן למריחה בהתאמה אישית.

מוזמנים להתייעץ איתי בשמחה בוואצאפ 073-7423494




419 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page